Heart Chat Bubble

Att leva utan dig.. Del 4

Berättelsen har nu kommit en bit och jag räknar med CA 10 "delar" men sen så kommer det troligtvis bli en "säsong" till ;) Hoppas ni gillar berättelsen! nu kommer del 4:a
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sandy klev upp ur sin sköna säng, som en helt vanlig dag. MEN hon visste inte vad som väntade på henne i hennes mail inkorg.
 
- GÄÄÄÄSP! Åh villken regnig dag.. tur att jag är ledig från allt arbete, Agaton får nog vila han med.. Sa sandy morgontrött. Hon tog på sig mjukisbyxor, munktröja och klev snabbt i sina tofflor, Gick ner i köket och tog en kopp varm choklad till sin skink och ost macka.
 
-Dags att kolla mailen kanske om internet funkar. Mumlade jag för mig själv. Hon startade sin laptop och satte sig i soffan med en filt över henne. Hon drack lite av chokladen co hstartade sedan mailen, Det ramlade in 13 mail, Hon läste alla noggrant och svarade på dem som inte var reklam, men sen såg hon att hon hade ett till mail i skräpposten. Hon öppnade mappen och klickade upp mailet..
 
 
 
 "Hej sandy! En fågel viskade i mitt öra att du letar häst, eler snarare steve gjorde det. Att han aldrig kan vara tyst! Så jag har en häst här på Silverglades hästsportcenter jag vill att du kommer och kollar på! han är magnifik! Ett jorvikiskt fullblod jag tror du kommer gilla! Kom förbi när stormen lagt sig så får du provrida, Stallflickan Tyra hjälper dig med allt. Kram Baronessan"
 
 
 

Jag var helt chockad och kunde inte vänta tills dagen efter! Hoppas stormen lägger sig då..
 
Jag ringde steve så fort som möjligt! Han bad trumpet om förlåtelse för att han sagt att jag letade häst men jag var så uppspelt att det inte gjorde något!
 
- STEVE JAG SKA PROVRIDA EN HÄST NÄR STORMEN LAGT SIG! Nästan skrek jag i luren.
 
- Oj oj! ta det lugnt, ja gvill inte bli döv innan du berättat vad som hände! skrockade han.
 
- Baronessan har mailat mig och berättat att det finns en  häst hon vill at tjag ska provrida på silverglades hästsportcenter! berättade jag överlyckligt!
 
- OJ! Vad roligt vännen, Du som har längtat så. Skrev hon vad han kostade? Ss steve bekymmersamt.
 
- Attans också.. Antagligen är den svindyr!
 
- Vad heter den? sa steve.
 
- Inte en aning! Det stog bara att det var ett jorvikiskt fulblod.
 
- AH! Alltså är "den" imorterad från Jorvik hit till Silverglade. Det är en fin häst då sandy, jorvik stallet är mycket välkänt och prisbelönt för sin fina avel, hästen kan nog vara dyr tyvärr.
 
-Suck.. Jaja, det skadar inte att provrida iallaflall.
 
- Verkligen inte, Det kanske är en jättebillig häst! vem vet? sa steve posotivt.
 
-  Men vi ses Steve! ja ghör av mig när jag provridit! 
 
- Hej då.
 
Det sprakade till lite när han la på luren, jag satte mig ner på en stol, lade telefonen på bordet och bara stirrade på den enstund innan ja ggic kupp för att räkna mina pengar. Det tog sin lilla stund men det var de värt, jag hade faktiskt samlat ihop till 16.000 jorvik shillings än så länge. Men jag visste att hästar var dyrare än så..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Berättelsen fortsätter imorgon, förlåt för försening av del 4 men har vart borta i helgen och mycket i skolan nu + data förbud två dar.. suck. hoppas ni gillar novellen fortfarande och läser den! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback