Heart Chat Bubble

Att leva utan dig.. Del 3

- SANDY? Skrek Steve.
- JAA? svarade jag, men ännu högre.
- VI GÅR IN EN STUND!
 
Jag lämnade Staketstolpen ja ghöll på med, drog på mig min lufa co hsprang i det blåsiga och piskande regnet. Steve hade redan tagit fram lite fika när jag kom in. Kaffe till sig själv och Varm choklad till mig i hans söta muggar med hästar på, Självklart tog jag den med en galopperande häst på, för ni vet. Jag gillar ju fart..
 
 
Steve satte sig ner på den rangliga pinnstolen mitt emot mig och suckade djupt.
- Jahopp, Ovädret förstör allting, allt hö blir förstört, hagar går sönder, hästarna kan inte motioneras. De ända som blir gladare är växterna.. suckade Steve bekymmersamt. Vad sak vi göra?
 
- När det torkar upp så kasnke jag kan tävla lite med agaton, och för prispengarna så ka nvi köpa nytt hö! och tiden vi sparar på att rulla in höet i balar kan vi istället lägga på alla trasiga hagar? Sa jag förhoppnigsfullt.
 
- Pja.. Det kanske skulle fungera. Men Agaton är ingen tävlingshäst, verkligen inte. OM du nu verkligen vill göra det här, så vill jag se att agaton gått ner i vikt, har mer muskler och kan hoppa ett hinder utan problem på 80 cm inom loppet av 2 veckor. Annars blir det en vinter för oss. Förstått? Sa Steve med en sträng blick.
 
- ja, hur mycket kostar det att hyra ridhuset av baronessan? Sa jag entusiastiskt.
 
- Inte en aning, ring och fråga henne, numret står på kylen..
 
 
 
 
 
 
 
Jag försökte ringa flera gånger men stormen gjorde att signalen bröts.. Suck, inte en chans att jag får tag på baronessan i det här vädret. Helt plötsligt knackade det på dörren. Den öppnades och in klev, Baronessan.
 
- Phu villket väder! Men ja gkunde inte motstå att komma och hälsa på dig Steve! Sa baronessan. Hon vände blicken mot köket och granskade mig som om jag vore ett nyfött föl.
 
- Vem är du? Sa hon snabbt, inte illsket men snabbt och kort.
 
- Ta det lugnt Regina. Det är bara sandy jag berättat så mycket om.!
 
- Åh, jaha. Jag ber om ursäkt sandy lilla, jag kännde inte igen dig under all lera i ditt ansikte. Sa Regina (baronessan)
 
- haha, det gör inget Regina! det kallas jobba. Sa jag med en retsam ton! Du förresten hur mycket kostar det att hyra ridhuset?
- Det är gratis för dig sandy lilla!
- Är du helt säker? jag menar..
- Jag är säker! Det är hopplektion imorgon och dressyrlektion på söndag. Du är välkommen, jag anmäler dig sen när jag är hemma igen.
 
- Åh! Du är en ängel Regina! utbrast Steve och berättade våra planer för att kunna behålla gården under vintern.
 
-Jag kan nog bidra med iallafall två höbalar, när dem är slut så har ni nog pengar till egna höbalar!
 
 
 
Tack vare baronessan så hade hon räddat oss i två veckor när gräset skulle försvinner under snön och det blev vinter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback