Heart Chat Bubble

Att leva utan dig.. Del 1

Det var en tidig morgon på jorvik, jag drog snabbt på mig vanliga slitna jeans, en t-hirt och ett par stövlar.
 
Jag har länge hjälpt steve på hans gård, och i utbyte fått rida lite på en av hans hästar. Man kan väl säga att ja gär lite av en medryttare på honom. Han är brun som alla steves hästar, han börjar bli lite gråhårig men han är 18 nu så det är väl inte så konstigt.. iallafall så hade jag bestämmt mig för att lämna Agaton, som min medryttarhäst hette, och köpa en egen. Jag har provridit många fina hästar nu, men plånboken rävker inte..
Alla hästarna har kostat ca 50000-60000 jorvik chillings. Jag har bara 7000 än så länge.
 
Tillbaka till verkligheten nu. 
 
Jag gick utanför huset, satte mig på min moppe och åkte iväg..
 
 
 
Jag tog den långa vägen till stallet för att kolla på lite hästar. Men såklart var alla svindyra.
Jag stannade en stund för att titta på Lorettas vackra skimmel men åktesnabbt vidare.
Väl framme hos steve gick han och muttrade för sig själv om nåra hål i åkern, lösa hästar, trasiga staket och annat besvärligt.
 
- Sandy, det blir en lång dag idag. Suckade Steve
- Jag är bara glad över att hjälpa till! svarade jag ödmjukt.
- Åh! du är en pärla sandy, du kan börja med att laga staketet på paddocken, sen gräva igen hålen på åkern, strax bakom stallet, så lagar jag traktorn.. Förresten, fångar du in hästarna, dem är nära väderkvarnen nu.. suck!
- aj aj kapten! sa jag med ett retsamt flin. Steve log tillbaka och började gå mot traktorn.
 
Staketet var inte så trasigt, bara på några ställen så jag slog dit dem lösa plankorna, fångadein hästarna och ställdet dem i sina boxar. Sen tog jag spade och skotkärra, tog lite jord från kanten av gården och la i hålen.
Då kom Steve gående..
 
- Sandy, jag vet att det har vart jobbigt idag med mycket arbete men här får du lite extra lön.. Sa steve, nickade och log, sen gick han tillbaka till sitt hus. Jag stog helt knäpptyst utan att röra mig med 4000 jorvik chillings i handen !? 
- Tack.. Viskade jag för mig själv, log ett fånigt leénde, satte mig på moppen och åkte hem, hem med mina 4000 jorvik chillings i fickan..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni förstår vad som händer i berättelsen. Detta var bara som en "introduktion" för att ni ska lära känna Sandy bättre. Del 2 kommer ut imorgon eller i övermorgon.
 
kram sandy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback